Zeeklassen - dag 3

Om 8 uur stond het ontbijtbuffet weeral voor ons klaar. We hebben opnieuw goed gesmuld van al dat lekkers.
Al die energie was dan ook nodig, want na het ontbijt moesten we onze kamers opruimen en alles terug in de koffer krijgen. Een hele karwei… maar wat ging dit vlot!

De juffen hadden nog een paar super leuke activiteiten voor ons in petto. We mochten met de go-cars racen op de dijk van Oostende. Het was kei leuk!
Daarna kregen we nog een super lekker ijsje en mochten we souvenirtjes kopen.
Nog snel enkele groeps- en sfeerfoto’s en weg waren we richting Voortkapel.

Na een plas- en tussenstop met een heerlijk lunchpakket werd ons geduld op de proef gesteld door een file van meer dan een uur. Maar stoere zee kornuiten laten dat niet aan hun hart komen!
We kunnen terugblikken op een meer dan geslaagde driedaagse met fantastisch weer. Een onvergetelijk avontuur!

Dank je wel, lieve leerlingen voor jullie beleefdheid, voor jullie verdraagzaamheid maar vooral voor jullie enthousiasme!

De zeejuffen

X X X

Foto’s van onze laatste dag zeeklassen vinden jullie hier.

Zeeklassen - dag 2

Na een rustige nacht was het tijd om wat extra energie op te doen. We startten de dag met een heus ontbijtbuffet. Croissants, chocoladebroodjes, sandwiches, pistolets… het ging allemaal heel vlotjes naar binnen. Doe daarbij nog wat cornflakes, spek met eieren, yoghurt met fruit, kaas en ander beleg, … kortom een super-de-luxe ontbijt voor onze bezige bijtjes.
Wat kunnen die eten!!!!
In de vroege voormiddag trokken we met schoppen en emmers naar het strand.
We konden zelfs pootje baden want de zon was weer volop van de partij! Onze factor 50 werd meermaals gesmeerd. Allemaal gelukkige kinderen dus ook gelukkige juffen!
Middageten : (weeral eten!!!)
Gestart met “lekkere” tomatensoep. Daarna kroketten, krieltjes, saté, vogelnestjes, vis, gestoofde wortelen en erwten, aangevuld met rauwkost.  Als dessert kozen de meeste kinderen voor een ijsje. Na de middag stond er een spannende tramrit naar Duin en Zee op het programma waar we onder leiding van bekwame gidsen gingen strandjutten.
We mochten heel wat prachtige dingen ontdekken.  Zalig!!!
Bij de terugkeer hadden we last van serieuze avondspits op de tram.
Na ons avondeten was het tijd om te gaan zwemmen en douchen.
Pyjama aan, nog even rustig op de kamer lezen of een spelletje spelen, … en dan moe maar content naar bed.
Op naar morgen!

Zeeklassen dag 1

Onder een stralend zonnetje vertrokken we deze morgen met een beetje vertraging richting Oostende. Na anderhalf uurtje toeren hielden we onze eerste plaspauze. Pipi kwijt, koeken eten…
en lekker picknicken buiten op de speelwei.
Rond half 12 arriveerden we, na een vlotte busrit, bij Sea Life in Blankenberge.
Tijd om onze bokes te eten en de zeedieren te ontdekken. In groepjes trokken we door het park en konden we naar hartenlust klimmen en klauteren op de nieuwe, hoge survivaltoren.
Daarna was het tijd om onze verblijfplaats te gaan opzoeken. Wat een spannend moment!!!
Iedereen was benieuwd waar hij/zij zou terecht komen.
Om half 6 was iedereen geïnstalleerd. Wat een klus… J
Tijd om aan het avondeten te beginnen.
Menu van de dag : courgettesoep, kip met appelmoes, wokgroentjes, gebakken vis, puree, rijst of frietjes daarbij, koud en warm groentebuffet en een heus dessertbuffet. (chocomousse, rijstpap, donut, taartjes, ijsjes, … en ook fruit J)
Avondactiviteit : een verrassende BINGO-avond met mooie prijzen.
En nu is het afwachten wat de nacht zal brengen….
Tot morgen!!!!

Carnavalstoet

Op vrijdag trokken we met onze carnavalstoet doorheen Voortkapel. De confetti vloog er vrolijk in het rond!

Na de stoet kregen de kinderen een hotdog, terwijl de ouders getrakteerd werden op een lekkere koffie met heerlijk stukje cake.

Foto's deel 1

foto's deel 2

Wintersportdag

Tijdens de wintersportdag hadden het 1ste en 2de leerjaar een leuke voormiddag in Hidrodoe terwijl het 3de, 4de en 5de leerjaar zich amuseerden in het Netepark.

Na de middag kwam iedereen samen op de schaatsbaan.

Foto's op de schaatsbaan

Creanamiddag 2

Deze namiddag werden alle leerlingen in groepen verdeeld en mochten ze zelf muziekinstrumenten maken.

foto's en filmpjes crea

Sneeuwpret

De eerste sneeuwpret is een feit.
Daar hoort natuurlijk een sneeuwpop en sneeuwballengevecht bij!

Sinterklaas op bezoek

Vandaag kregen we wel heel bijzonder bezoek op school. NIemand minder dan Sinterklaas met zijn zwarte pieten.

Hij is ons het goede nieuws komen melden dat op onze school géén stoute kinderen zijn.

Na een aantal opdrachten die we voor Sinterklaas moesten uitvoeren (zoals alle papiertjes van die lekkere snoepjes oprapen en liedjes zingen) kregen we prachtige cadeautjes voor de hele school!

Nu kunnen we tijdens de speeltijden rond racen met onze nieuwe trottinetten en bolderkarren.
Ook had hij voor elke kindje nog iets lekkers bij om te smullen.

Foto's en filmpjes kan je hier bekijken.